Baby outfitje

Mijn dochter Marieke draagt graag witte leggings, onder een kleedje of een rokje. Het staat haar ook leuk. Maar witte leggings krijgen snel vuile knietjes! Ik ga niet graag winkelen, ik naai veel liever. Dus kocht ik wat witte stretch stof en maakte leggings op maat. Dat ging heel vlot, nu ik de overlock machine getemd heb. Er bleef nog een restje witte stretch over. Ik heb al veel restjes, mijn kast geraakt vol, dus ik probeer tegenwoordig de restjes meteen te verwerken. Van dit restje maakte ik gewoon nóg een legging, een babylegging.



Is dat niet superschattig? Ik deed geen elastiek in de taille, maar maakte een "yoga-tailleband". Ik hoop dat het heel zacht en comfortabel zal zijn om te dragen.



En dat spoorde me aan om een babykleedje af te maken. Ik begon het te maken voor mijn metekindje, maar bleef steken op "bijna af". Er moesten alleen nog knoopsgaten genaaid worden, en knoopjes aangezet. Ik vind het stofje nog steeds heel mooi, ook al kocht ik het jaren geleden, nog voor mijn metekindje geboren werd. Het noemt "Alegria Walkabout" en werd ontworpen door Gennine Zlatkis, die nog veel andere mooie dingen maakt.

 

Ondertussen is mijn metekindje te groot voor dat kleedje natuurlijk. Maar ik weet wel een klein meisje die ik gelukkig kan maken met dit schattige setje. Dus nu is het af, en zelfs al ingepakt. Hopelijk lukt het mij deze keer om het aan de ouders te bezorgen voor hun kindje eruit gegroeid is!

Reacties

MEEST GELEZEN