Magie

Als ik jou zou zeggen dat ik om het even wat voor jou wil maken op mijn naaimachine, als verjaardagscadeau, wat zou je dan kiezen?


 Een knuffel, een quilt, een kleedje, gordijnen of een toiletzak? Jo, mijn goede vriendin, die dit jaar 40 werd, koos voor een eenhoornmuts!

 

Die had ik niet zien komen... . Maar ik hou wel van een uitdaging, dus ik ging aan het ontwerpen en naaien. Die hoorn, kan ik je zeggen, was niet eenvoudig! Ik heb er wel 3 gemaakt voor ik tevreden was, maar nu ben ik ook echt tevreden.

 

Het quiltwerk ging dan weer verrassend vlot. Ik gebruikte de tutorial van Angela Walters voor "paisley feathers" als inspiratie en ging ervoor.

 

De lussen bovenop verzon ik zelf!


 De oren zijn gevoerd met heel zachte fleece.


Jo is anaesthesist, en wilt deze muts dragen in het operatie-kwartier, om haar jonge patiëntjes op hun gemak te stellen.

 

Ik hoop dat ik de juiste mix van vrolijkheid, rust en verwondering gevonden heb met deze muts. En ik hoop dat ze past, want anders kan ik opnieuw beginnen...


Wat vind je? Staat het mij? 

Reacties

MEEST GELEZEN