Babyquilt

Dit quiltje is het meest ambitieuze lapjes-project waar ik momenteel aan bezig ben.


 Ik heb het helemaal zelf ontworpen. Het is geen gemakkelijke quilt om te maken, met veel verschillende technieken: gewoon patchwork voor de "pinwheel" en de "weather vane" blokken, foundation paper piecing voor de vogelhuisjes, verschillende manieren van appliqué voor de vogeltjes, stengels, blaadjes en de oogjes van de vogeltjes en dan nog borduren voor de bekjes, pupillen en pootjes.



 Het is ook de eerste quilt die ik free motion quilt met de machine. Ik ben er best trots op. Het is natuurlijk ook heel leuk dat er een neefje verwacht wordt, waarvoor ik zo'n quiltje kan maken.

 

Toen mijn eigen kinderen geboren werden had ik noch de vaardigheden, noch de tijd of energie om zo'n werkstuk te maken.


Voor onze oudste zoon maakte ik wel een baby quiltje, en voor ons tweede kind een grotere quilt die rond haar 3 jaar klaar was, maar Lucas, onze derde kreeg pas een quilt toen hij acht was, en Felix heeft er nog geen, hoewel er wel één in de maak is.

 

Binnenkort zal ik die eens tonen hier op de blog, en ook de quilt die ik samen met Marie aan het maken ben. Maar eerst nog een foto van het mooie quiltwerk in de rand. Ik vind "feathers" zo'n mooi klassiek quiltpatroon, en heel leuk om te doen ook.


En dan nog een laatste foto van het hele quiltje. Het quilten is nu gedaan. Er rest me nog enkel de bies en een etiket. En ik zou graag het patroon opschrijven voor ik het quiltje aan ons neefje schenk, dan kan ik het hier op de blog delen!

 

Reacties

MEEST GELEZEN