Lappenpop Merida

Deze lappenpop maakte ik al een tijdje terug. Ik schreef over het boek en Marieke haar plannen in een ander blogpostje. De Merida-outfit is er nog niet van gekomen, maar Merida heeft wel al ondergoed en één outfit, gemaakt van de overschotjes van een broek en top voor mezelf.


 Deze pop was echt leuk om te maken. Niet te moeilijk, geen te groot project en een schattig eind-resultaat waar Marieke heel blij mee is.  Dit is Merida in haar blootje. "Toch geen naaktfoto's op het internet, mama!" riep Marieke toen ze deze zag. Super-schattig!


 Haar haren kunnen ook los. Voor het haar breide ik een soort mutsje, dat vastgenaaid werd op de schedel. Daaraan knoopte ik alle individuele strengen, voor een grote bos lange haren.


De haren zijn van echte wol: superzacht, een mooie warme kleur en zo leuk om mee te spelen. Marieke verzint steeds nieuwe kapsels. Voor deze fotoshoot maakte ik een kapsel dat een kruising is tussen Heidi en prinses Leia, met vlechten over het voorhoofd en dotjes opzij.


 Zo bloot blijven, dat kan natuurlijk niet, dus het eerste wat ik maakte was een setje ondergoed. Ik had nog een lapje wit met fijne blauwe streepjes. Ik wou ze eigenlijk in de lengte laten lopen, maar daarvoor was mijn lapje niet breed genoeg. Dus werd het in de breedte. En eigenlijk ben ik daar blij om, want zo geeft het een "Petit Bateau" gevoel, vind je ook niet? Het kloskantje en de madelief-knoopjes maken het helemaal af.


En ze heeft ook al één set échte kleren. Ik maakte voor mezelf een donkerblauwe linnen zomerbroek, en van een restje maakte ik een broek voor Merida. Van dat bloemetjes-stofje maakte ik al een picknickpoes knuffel en een zomers bloesje voor mezelf. Er was nog een restje, maar niet genoeg voor een topje voor Merida, dus zette ik er een strook rode polkadots aan. De knoopjes had ik nog liggen, die zaten ooit op een topje van mij. Nog wat ricrac en rode kant, en het setje was af.
 

Het is echt leuk om te doen, zo'n outfitje bij elkaar sprokkelen. Ik ga zeker nog setjes maken. Ik heb al stofjes uitgezocht voor een zomerkleedje, maar ik ben druk bezig geweest met het babyquiltje afwerken. Nog één blote foto. Omdat Merida nogal bleekjes is, is het niet gemakkelijk een mooie foto te maken. Zij lijkt altijd spierwit, en de achtergrond en haar haren heel donker. Je ziet dat ze een eenvoudige pop is, met armen en benen die kunnen plooien aan de schouders en heupjes.


 Zo, dat is al wat deftiger, met een hemdje! Schattig, hè, dat knoopje?


En met haar onderbroek erbij. Ik overweeg om voor mezelf ook zo'n ouderwets pof-onderboek te maken. Zou dat aangenaam zijn onder een rok? Of misschien kan ik mezelf een slaap-tenue maken in deze stijl?


In een poging de belichting te verbeteren, heb ik ook een foto getrokken op het terras.


En hier heeft ze haar echte kleren aan. Ik zou ook nog schoentjes willen maken. Daarvoor staan er ook patroontjes in het boek.


Tenslotte ben ik binnen gaan foto's trekken, daar is het licht minder fel. Maar op camera blijft onze Merida er toch bleekjes uitzien.


Ondertussen is Merida samen met Marieke op Scoutskamp vertrokken, dus nog één laatste foto waarop ze proper is! Ik ga ervan uit dat ze stoffig en vuil terugkomt. Dan kunnen we testen hoe wasbaar ze is...


Veel plezier op kamp, Merida!

Reacties

MEEST GELEZEN